Informace
k elektronickému podpisu

Nejčastější dotazy k elektronickému podepisování smluv aneb časté obavy a mýty

Nechci, aby se mé údaje z banky někam posílaly.

Nemusíte mít obavy – při použití Bank iD vaše banka s námi nesdílí žádné informace o vašem bankovním účtu. Služba slouží výhradně k ověření totožnosti, podobně jako občanský průkaz. Nesdílíte žádné údaje o zůstatku na vašem účtu, transakcích ani jiných osobních či bankovních detailech.

Nemám elektronický podpis, ani jiný certifikát.

Pro podpis smlouvy stačí jednoduše ověřit svou totožnost prostřednictvím Bank iD, a to přihlášením do internetového bankovnictví vaší banky.

PGRLF už neumožňuje jinak podepsat smlouvy než elektronicky.

Nikoliv. Pro klienty, kteří zatím nevyužívají Bank iD, je stále k dispozici možnost doručení smlouvy poštou klientovi na adresu, kterou uvedl pro komunikaci s fondem. Tato cesta vám však zabere více času, návštěvou poboček pošty a může být spojena s náklady na poštovné. Právě proto doporučujeme vyzkoušet online podpis přes službu Bank iD – je rychlý, pohodlný a zcela bez poplatků.

Má banka nepodporuje Bank ID. Co mám dělat?

V takovém případě můžete požádat prostřednictvím info mailu (info@pgrlf.cz) nebo na info lince PGRLF (tel. 704 688 699) o zaslání smlouvy poštou.

Nemám bankovní identitu, ani přístup k datové schránce, vlastním pouze tlačítkový telefon. Jak mohu smlouvu podepsat?

V takovém případě vám smlouvu zašleme poštou. Pro další informace se obraťte na fond prostřednictvím e-mailu (info@pgrlf.cz) nebo infolinky PGRLF (tel. 704 688 699).

Při ověření podpisu se zobrazila hláška „User not eligible“ či „insufficient_scope“. Co mám dělat?

Zde je potřeba se obrátit přímo na svou banku a ověřit si, zda máte aktuální a platné osobní údaje, které jsou důležité právě pro ztotožnění přes službu Bank iD. Častými důvody bývá například neaktuální nebo neověřený telefon či e-mail, případně nově vydaný občanský průkaz, který ještě nebyl bance doložen. Jakmile banka údaje doplní nebo ověří, služba Bank iD by měla fungovat bez problémů.

Obdržel jsem e-mailem pokyny k podpisu, je nutné smlouvu podepsat ihned?

Podepsat smlouvu nemusíte hned – máte čas až 14 dnů. Po uplynutí této doby vám bude zaslán e-mail s připomínkou, že smlouva čeká na podpis.

Mohu elektronicky podepsat smlouvu za žadatele, pokud mám od něj plnou moc?

Ano, pokud disponujete platnou plnou mocí, která vás opravňuje k podpisu, můžete smlouvu elektronicky podepsat za něj. Plnou moc je však nutné zaslat e-mailem ideálně ve formátu pdf na e-mail: info@pgrlf.cz.